Få professionel hjælp til at varetage dit arbejdsgiveransvar i forbindelse med din BPA-ordning hos Handicapformidlingen. Vi er specialister i BPA og har mange års erfaring med at yde assistance og støtte til alle, som har ret til en BPA-ordning. Vi forstår, hvor vigtigt det er at have kontrol og selvstændighed i dit eget liv, og vi stræber efter at gøre processen med BPA så simpel og ligetil som muligt.

BPA administration

Hvis du er ude af stand til selv at udføre almindelige dagligdags gøremål, så kan du få tildelt en BPA ordning hvis du er over 18 år. En BPA kan tildeles med alt lige fra hjælp i nogle få timer eller op til 24 timer i døgnet. Det er kommunen der visiterer, og tildeler dig en BPA bevilling.

Tildeles du en BPA ordning, skal du selv ansætte et hold af hjælpere. På skift arbejdes der hos borgeren i en planlagt vagtplan. Nu er du selv arbejdsleder og arbejdsgiver over din egen bevilling, og dit eget hold af handicaphjælpere.

Det er dig, der vælger, om du ønsker at være arbejdsgiver for hjælperne, eller du hellere vil indgå en aftale om at overføre bevillingen til en nærtstående, en forening eller en privat virksomhed som HF, der vil påtage sig opgaven.

Der skal udbetales løn, pension, sygeløn og de ansatte skal indberettes til kommunerne ved sygdom. Bliver en hjælper gravid, skal der søges refusion ved graviditetssygemeldinger og køres barsel – med eller uden løn. Der skal tilmed tegnes forsikring, og findes vikarer ved sygdom. Nå – ja – og så var der jo lige årsregnskaber og sygdomsfakturering. Hvis du vælger at overdrage dit arbejdsgiveransvar til en privat leverandør, fortsætter du selv som arbejdsleder. Det betyder, at du selv står for den daglige drift af din BPA ordning.

Dine ansvarsområder som daglig arbejdsleder er bla.;

  • Vagtplanlægning
  • Løbende opdatering af timeregistrering på dine hjælpere – se evt. instruktionsvideoer AXP
  • Personalemøder
  • Ansættelse af hjælpere – Vi hjælper med selve jobopslaget
  • Beslutning om ansættelse

HF tilbyder ved overdragelse af arbejdsgiveransvar;

  • Fast personlig konsulent
  • Vikardækning døgnet rundt – året rundt – såfremt du ikke selv har en hjælper fra teamet der tager vagten
  • Branchens bedste borgerstyrede IT system
  • Masser af sociale arrangementer, kurser & meget mere…Læs mere…
  • Forsikring af dine hjælpere
  • Barselsfond og Feriekonto
  • Udbetaling af løn og pension til dine hjælpere (løn bestemmes altid af din kommune og bevilling)
  • Vejledning og rådgivning i arbejdslederrollen
  • Ansættelseskontrakter og opsigelser på dine hjælpere
  • Vi respekterer altid at det er arbejdslederen der har styringen over sin ordning. Det er arbejdslederen som bestemmer hvilke hjælpere der skal ansættes, og hvornår samt hvilke hjælpere der evt. skal opsiges. I en opsigelse kan vi hjælpe i en konflikthåndteringsproces, hvis der er brug for det
  • Håndtering af barsel og sygedagpenge

Kontakt os for et uforpligtende møde:

Du kan ringe til os på 70 777 333 alle hverdage fra kl. 09:00-15:00, sende os en mail: info@handicapformidlingen.dk eller udfylde nedenstående formular. Så kan vi komme og fortælle nærmere, hvad vi kan tilbyde dig og dine hjælpere, hvis vi overtager arbejdsgiveransvaret for din ordning.