Tak til Handicapformidlingen

Mai-Britt har sendt os et par ord omkring hendes oplevelse af at være borger i Handicapformidlingen, hendes konsulent, samt erfaringer med vores BPA rådgivning.

Jeg er utrolig glad for at have overdraget arbejdsgiveransvaret for min BPA-ordning til Handicapformidlingen. På papiret sørger Handicapformidlingen for alt det praktiske hvad angår ansættelse og lovgivning. Det gør, at jeg kan leve det liv, jeg ønsker.

Men hvad der for mig er ligeså vigtigt, og som der ikke står på papiret, er den enorme sparring, hjælp og opbakning som jeg får af min konsulent Gitte Jensen. Vi har samarbejdet i flere år, og Gitte kender mig rigtig godt.

Jeg har tidligere haft nogle ubehagelige oplevelser med forhenværende hjælpere, hvilket har resulteret i, at jeg efterfølgende har haft svært ved at have tillid til nye hjælpere. Der har Gitte været en uundværlig hjælp for mig og har hjulpet mig med at skabe en god BPA-ordning den dag i dag. I mange perioder har Gitte haft mig i røret flere gange om ugen, hvis jeg har haft behov for at vende tingene. Gitte sidder altid klar med god forståelse, nyttige råd samt et lyttende øre.

Det er dog en generel ting for Handicapformidlingen, for uanset hvilken medarbejder jeg har talt med, er jeg altid blevet mødt med en venlighed og hjælpsomhed. Jeg ved, at mine hjælpere også er rigtig glade for at arbejde i Handicapformidlingen, hvilket er vigtigt for mig. De bliver ligesom mig selv mødt med en behjælpelig og rar tone, når de henvender sig.

Sidste år kom jeg i en kritisk situation, hvor jeg akut måtte benytte mig af vikardækningen. Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan jeg skulle have klaret situationen uden Handicapformidlingens vikarsystem. Men ikke nok med at der blev sendt assistance akut ud til mig, så forsøgte Handicapformidlingen også at sende hjælpere ud, som jeg kunne have et match med. Det pointerer bare, at jeg ikke kun er et anonymt nummer – nej tværtimod bliver der taget højde for mine personlige ønsker.

For mig er det en kæmpe tryghed, at Handicapformidlingen altid kan sende hjælp ud til mig, samt at jeg kan ringe døgnets 24 timer, hvis der opstår noget akut.

Handicapformidlingens service er i top. Jeg har gennem Handicapformidlingen fået hjælp til sagskampe med kommunen, vejledning til bil-ansøgning, hjælp til ansøgning af hjælpertimer og meget mere.

Jeg er mere end tilfreds med Handicapformidlingen og taknemmelig for alt det de gør for mig som langt fra kun er papirarbejde.

Kærlig hilsen
Mai-Britt Knudsen

Klik her for at læse mere om Handicapformidlingens juridiske BPA-rådgivning